Nem a Facebook az egyetlen metaverzumot építő cég

153
Virtuális, Valóság, Videó, Technológia, Metaverzum
Virtuális valóság

A Facebook bejelentette névváltoztatását, hogy az anyanevét Metára változtatta, hogy a „metaverzumban” keressen lehetőségeket. Ezzel párhuzamosan rengeteg vállalat jelenti be saját virtuális valóság (VR) tervét. Nem beszélve arról, hgy ez milyen hatalmat is jelenthet az emberek felett és a jelenlegi világgal párhuzamosan egy másik világot lehetne létrehozni. Hatalmas lehetőség, hatalmas üzletek! A szabályozás itt is létfontosságú.

Mi a metaverzum?

A metaverzum egy olyan kifejezés, amelyet az 1992-es „Snow Crash” című tudományos-fantasztikus regényben találtak meg a „meta” előtag (az önmaga kifejezett tudatának kimutatását vagy sugalmazását jelenti) és az „univerzum” szó kombinálásával egy virtuális univerzum leírására.

A virtuális világ megváltoztathatja munkamódszerünket, üzletvitelünket, kapcsolatépítésünket és vásárlásunkat, ami hatalmas lehetőségeket ad a márkáknak. Első körben a Mátrix film vagy a számítógépes játékok jutnak eszünbe.

Az Euronews Next áttekintett néhány olyan vállalatot, amelyek a technológia jövőjét építik.

Tencent

A kínai közösségimédia- és játékóriás, a Tencent állítólag belép a metaverzumba, és szakértők szerint a virtuális világ a Meta és Tencent csatájaként alakulhat ki.

A South China Morning Post idén arról számolt be, hogy a kínai cég számos metaverzumhoz kapcsolódó védjegyet regisztrált QQ közösségi oldalára. A vállalat azonban hivatalosan nem jelentette be, hogy beszállna a metaverzumba.

A Tencent stratégiai partnerséget ápol, például az Epic Games-szel és a Roblox játékplatformjával. Ezenkívül a Tencent birodalma virtuális irodákat és mobilfizetéseket is magában foglal, így hatalmas közönsége lenne több iparágban.

Az internetes iparággal szembeni jelenlegi kínai fellépés azonban azt jelentheti, hogy a metaverzumnak bizonytalan jövője van. A Tencent azonban úgy véli, hogy Peking „alapvetően nem idegenkedik a (a) metaverzum fejlesztésétől”, mindaddig, amíg a felhasználói élményt „a szabályozási keretek között biztosítják”.

Roblox Corporation

A Roblox Corporation videojáték-platform csak idén került tőzsdére, de novemberben bejelentette a játékosai köré épülő metaverzum terveit.
A vállalat azt állítja, hogy egy olyan virtuális teret szeretne létrehozni, ahol az emberek „több millió 3D-s élményben találkozhatnak egymással, hogy tanuljanak, dolgozzanak, játsszanak, alkossanak és szocializálódjanak”.

Nikeland

A márkák is kihasználják az esélyt, hogy belépjenek a metaverzumba, és hatalmas hirdetési potenciált lássanak. A Nike sportruházati óriás a Robloxszal közösen létrehozza a Nikeland nevű virtuális világot.

Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy avataraikat Nike ruházatba és tornacipőbe öltöztessék. Nike arénákat, mezőket és épületeket is tartalmaz majd, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy olyan játékokban versenyezzenek, mint a tag. Egyelőre ingyenes lesz a használata.

Dyson

A ruha nem az egyetlen árucikk, amely megtalálhatja a helyét a metaverzumban. A porszívóiról ismert háztartási gépeket gyártó Dyson megépítette a Dyson Demo VR-t.

Lehetővé teszi a szimulációs és vizualizációs technológia használatát, így otthon tesztelheti hajszárítóit, hajformázóit és hajvasalóit.

Az izlandi induló VR-szoftvercég, az Aldin Dynamics virtuális világot épít a Waltz of the Wizards játék alapján. Az Aldin olyan helyet szeretne biztosítani, ahol a képzeleted életre kelhet.

Epikus játékok

Az Epic Games régóta a metaverzumban van. A Fortnite videojáték mögött álló cég több lett, mint egy lövöldözős játék. Lehetővé teszi a játékosok számára, hogy táncos partikon és virtuális koncerteken vegyenek részt, például Ariana Grande popsztárnak tartott koncerteken.

Sensorium

De a metaverzum nem csak játékmenedék lesz. A Mihail Prohorov orosz milliárdos tulajdonában lévő Sensorium cég a Motion World-t építi. Ez egy nagy grafikájú, víz alatti virtuális földként magyarázható, amely teljesítményterekkel rendelkezik.
A cég azt állítja, hogy ez egy olyan teret is biztosít a felhasználóknak, ahol meditációval és jóléti gyakorlatokkal újjáéleszthetik elméjüket.

A cég egy másik virtuális világot is létrehoz PRISM néven, amely a cég szerint az elektronikus zenei művészek “következő szintű előadásaira” szolgál.

Nvidia

A kaliforniai chipgyártó, az Nvidia ehelyett Omniverzumnak nevezi a metaverzumot. Platformja a 3D-s világokat egy megosztott virtuális univerzummá köti össze. Az Omniverse olyan projektekhez használható, mint például épületek és gyárak valós szimulációi. Ez lehet a metaverzum építőköve.